Ne Baktın Gözüm

28 Mayıs 2009 Perşembe

Yerli Malı Haftasında Japon Misafir Öğrencinin Olması

Sene gene boyle cok eski, 88-89 egitim ogretim hotturu hutturu yili. Hasan Vezir Galatasaray'dan Fenerbahce'ye kacirilmis ve ilk macinda Galatasaray'a 2 gol atmistir. Sonra yalan olmustur.

Neyse, bilmiyorum artik yerli mali haftasi gibi bir kavram var mi ilkokullarda ama bizim ogrencilik yillarimizda sapina kadar vardi.

"Ortmenim" dedigimiz insan bize "yarin okula bulabildiginiz kadar yerli mali urun getirin" derdi.

Biz de daha USA'yi hep Amerika diye bildigimizden mutevellit, dayardik annelere borek, yumurta, pilav, sarma, dolma, tatli ve acili sucuk vb.. gibi yoremize ozgu mallarin imalatini.

Sinifi falan suslerdik hep bir Ataturk bayragi bir Turk bayragi capraz olcak arasina 2-3 kedi merdiveni attirilacak bantlanip her pencere boylece suslenmis olacakti.

"Ortmen" sinifin en ayilarina siralari masa pozisyonuna sokma odevini verdiginde aksiyon baslardi. Herkes kendi cantasindaki yerli malini masalara koyar harala gurele yerdik. Arada altina sicanlar, kusanlar, mide fesati gecirenler olurdu. alismis bunye ogle arasini ayran gevrek ikilisine vermeyi, degisik geliyor.

Bir keresinde annem yok muydu hazirlamamis miydi yerli mallarini bilmem, elim bos gitmeyeyim diye abimin pis Mekap marka ayakkabilarini goturmustum "o da yerli bu da yerli naber haci" demek icin. "Ortmen" kizdiydi "bu yenmez" diye

Bir kerede misafir Capon cocugu vardi yerli mali haftasinda (yoktu lan aslinda ben varmis gibi uyduruyorum gotumden, Japon gelip bizim osuruk kokularimizin arasinda napsin, bildigimiz tek kelime japonca "osssss". O da osuruktan iste.) cocuk sinifa walkman, gameboy, JVC televizyon getirmisti. Ben "hocam bunlar da yenmez" demistim. "Ortmen" gene bana kizmisti "Sus Capon yapiyor" demisti ve "Bakin bakayim cantasinda susi var mi" diye belescilik yaptiydi.

Gene sosyal icerikli,kanayan yaralarimiza tentürtiyot süren, mesaj kaygili bir yazinin daha sonuna geldik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder