Ne Baktın Gözüm

28 Mayıs 2009 Perşembe

Salata Icindeki Yeşillik Büyüklüğünün Mekanın Entellektüel Düzeyine Etkisi

Annelerin ve idiot teyzelerin saglikli yasamin mucizevi zirvalari hakkindaki yorumlarini hep hayranlıkla dinlemisimdir. Bu yuzden hep salatanın suyunu sirf marulun yapraklari dograndigi zaman kacan vitaminine ulasabilmek icin ekmegin kosesini bandirmak suretiyle icerim.

Sanirim gene annemin idiot arkadaslariyla bulustugu bir altin gununde ogrenmisti kadincagiz, marulu ince ince ve bicakla dograyinca vitamininin kactigini ve salatanin sagliksiz bir yiyecege donustugunu.

Anneme sordum "Vitamin nedir? Ne ise yarar?". yanit veremedi kadincagiz eliyle kalin kalin dograrken marul yapraklarini salataya "Vitamin sagliktir, guc verir enerji verir" diyebildi. Konuyu uzatmadim, ustelemedim zira o benim annemdi, canimdi. "Marulun dibindeki boceklere dikkat et" dedim ve uzaklastim.

Bu konu hakkinda bir muddet kafa yordum.

Sanirim en ince dogranmis salatayi kamyoncu lokantalari koyuyor masalara. Vitaminsiz, sagliksiz bir sekilde. O marullar hemen porsuyuveriyor, sarariyor ve estetik olarak da beynimizi tatmin etmiyor.

Sonrasi 4 yemek+1 tatliyi 5 YTL ye satan tabldotcular... O dandik aluminyum kayik tabaklarinda verdikleri salatalarda en buyuk parcanin aslinda ceyrek limon oldugunu hatirliyorum ve disimin kovugundan cikarmaya calistigim havuc parcalari ile marul parcaciklarini.

Halbuki bir italyan restoranina gitseniz ve sezar salatasi isteseniz o marul parcalariyla afedersiniz poponuzu bile silebilirsiniz, andrea guerra dinlerken ve sadece o marul yapraginin uzerine gezdirilmis zeytinyagindan kendi sliuetinizi izleyebilirsiniz.

Hem o marul parcalari bicakla kesilmediginden amorf sekillere sahiptir ve bir marul parcasinin diger marul parcasindan farkli olmasi mekanin karakteristigini zenginlestirdigi gibi her bir marul parcasini da yediginiz yemek yaninda essiz ve bulunmaz yapar ki bu da her bir parcayi cignerken aldiginiz lezzetin farkli olmasini saglar.

Boyledir iste,salatanin icindeki marul parcasi ile mekanin entellektuel duzeyi arasinda dogru orantili bir korelasyon vardir. Yasasin annem ve onun idiot arkadaslari ...

Sonradan edit: Toplam marul hacmi esit olsa dahi bir tarafiniza kacan salata parasi da ayni zamanda hacim/parcacik adediyle dogru orantilidir bunu da goz ardi etmemek gerekir. Bir Sezar kolay yetismiyor halbuki bi suru coban 4 tane de mevsim var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder