Ne Baktın Gözüm

15 Aralık 2013 Pazar

Ülkede Yayalara Yeşil Yanmasına Rağmen Halen Daha Araba Geliyor Mu Diye Yola Bakılıyorsa O Ülkede Götlük Vardır

Bu sefer baslik uzunlugunda bokunun ciktiginin farkindaligiyla yaziyorum lan okuyucu. Bunu bil buna gore yargila.
Simdi her seyden once aklimiz en cok yalniz kalinca calisir ya. Mesela sicarken, uyumadan once ya da uzun uzun yururken. Ahanda benim de aklima uzun uzun yururken aklima geldi, daha dogrusu farkettim.
Birbirimize guvenmeyen milletiz lan, eve dogru soguktan buzusmus popomu hizli hizli hareket ettirirken birinci isiklarda farkettim bana yesil yanmasina ragmen mutlaka yolu bir kontrol edip araba duracak mi durmayacak mi muhakemesini yapip anca ikna olunca karsiya gectigimi.
diger isikta ise "dur len bir de diger ademleri test edeyim" dedim ki ipneler beni gene sasirtmadilar. zira o ordekcikler de ayni benim gibi ikna olunca karsiya gecme karari aldilar.
Birbirimize hakikaten guvenmiyormusuz, canlar. Halbuki ne kadar basit mantik kirmizi da dur, yesil de gec. Bu kadar basit ama ya bir gotluk olursa korkusuyla, hep kontrol hep kontrol.
Hani tecrube de yenmis kaziklarin toplamidir diye bir ortaokul 3 sisman duygusal kiz klisesi vardir ya, aslinda o hesap. bir gotluk gorulmus ki bu basit kurala bile suphe ile yaklasir olmusuz. Belki de bu yuzden caddelerde genelde cocuklara carpar arabalar genelde. Ya da hic bir yavru kedi kacmaz insan da, yaslaninca kacar hayvanciklar. Hepsi bir gotluk gordugunden insanlardan.
Anam ev alisverisini hipermarketlerden yaptiktan sonra fisi kontrol ederdi aldiklariyla, sirf bir kere ayni urun iki kez barkoddan gecirildi diye. Ben de "wat iz di metriks anam, yok aslinda barkod markod, barkod sensin" der isi eglenceye vururdum.
Anneni daha sik hatirliyorsan hatta anliyorsan, kalbini bir mektup gibi burusturulmus firlatilmis kendini kimsesiz ve erken unutulmus hissediyorsan icindeki cocuga saril sana insani anlatir, eller gunahkar diller gunahkar masum degiliz hic birimiz diye soylemis ya sair ne de guzel soylemis. Birbirimize gotluk yapmayalim ki, her an gotluk yasanacak gibi tetikte durmayalim. Kulagimizda kulaklik muzik dinleyerek kendimizi yollara atalim diye yazdim ben bu yaziyi.
Gotluk yapmayalim ki, Iskandinavlar ibret alsin "Turkiye aman da ne guzel ulke ne muassir ulke" desinler, Orhan Hakalmaz dinlesinler.
Not : Bu ulke sagla solla dinle orduyla petrolle silahla kurtulmaz, götlük yapmayarak kurtulur gibi geliyor bana.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder