Ne Baktın Gözüm

15 Aralık 2013 Pazar

IKI KISILIK FOTOGRAFLARDA SOLDA DURANIN DISIL DOMINANTLIGI

yillarca bir fotografci gelenegidir sanirdim, ozellikle evlilik ya da aile fotograflarinda solda duranin anne, sevgili ,es olmasini.
hemen suradan da ornegi vereyim ki gozunuzde ananizin babanizin ve dahi kendinizin evlilik fotograflarinizi hatirlayin.

hos ayaktakilerde bu kural cignenmis ama muhtemelen ayaktakileri sirf daha fotojenik ciksin diye siralamislar. onemli olan oturanlar yani odakdakilerdir.
hatta okuz degilseniz hayatinizda bir kere nikaha gitmissinizdir. nikahta mesela gelinler hep solda duran. (bize gore diye saaaag diye mööölediginizi duyar gibi oluyorum)
arkadas ben bunu yillarca farketmemisim lan. disil dominanti hep solumuza almisiz.
aslinda almamasiz ha, onu da farkettim. bizim memleketten insana sagdan sokulunur o yuzden dominant hep soldadir. mesela boy sirasina gecilirken once soldakine gore sagdaki pozisyon alir, mesela birisine seks icin sarilinmiyorsa sag el daha yukarda sarilinir, birinin arkasindan dolasacaksak hep sagdan girip solda bitirmeyi severiz. yataga en son giren yatagin saginda uyanir, mesela yavru kedilere pis pis dediginizde once disi gelir, arkadaki erkek kardes hep o ondeki disi kardesin sagindadir....
bak lan yeni yeni uyaniyorum, biz meger bi fotograf cekiniyoruz diye sevinirken aslinda disil dominant hep oradaymis da biz ona hep sokulmusuz lan. abla hep yanina cekmis bizi zaferini bizimle percinlemis.
bir gun evlenirsem eger, sayin nikah memuru sikerim diyip ben masanin soluna oturacagim, got gibi kalacak butun ananeler teammuller ve sahitler. ya da kimse farketmeyecek, mesut bahtiyar goz yaslari dokecekler.
neyse sayin okuyucu, aranizda benlen fotograf cektirmek isteyen ablalar varsa onlar bundan sonra sol yanlarini korusun kollasinlar. bu boyle biline. soldayim bundan sonra, bundan sonra ben ilk pozu alan, ilk ayaga basan olacagim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder