Ne Baktın Gözüm

15 Aralık 2013 Pazar

Kar Topluyor

Bayiliyorum lan sirketlerin 50 yasini gecmis adamlariyla cay sigara esliginde yillarin geyiklerinin uzerinden gecmeye. 50 yasini devirdikleri icin artik ego da kalmamis, 2-3 cocuk buyuttukleri icin halden anlayan munis adamlar hepsi. genclik fotograflarinda biyikli amma velakin duzene ve zaman ayak uydurmak icin su an biyiksizlardanlar.
Mesela diyorum "abi eskiden Yugoslav ekolu futbolcular sanki daha iyiydi de mi". Abim orneklerle beziyor hemen muhabbeti zira ortayi ben 70lerden yapmisim, abime sadece bugunden kafayi dokundurmak kaliyor. Saffet Sancakli misali.
Basliyor abim, "biz bu yugoslavlara cok para yedirdik coook". Ulan diyor "Misimovic ne tirt bir adam, eskiden Tarik Hodzic vardi mesela adamin tipine bakinca topcu oldugunu anlardin. Ilk yabanci gol kralimiz".Abimin Yugoslavya'nin dagildigindan haberi yok ama daha.
En begendigim geyik kapsami hava uzerine deneyimsellik kokan saptamalar tespitler.
Abi diyorum "bu sene ayvalar gec cicek doktu, kis cetin gececek" abim hemen atliyor "evet, biraderim dogru dedin, 10-15 gune baslar soguklar, memleketten kilo kilo ayva yagiyor, namussuz kayinpeder normalde copunu bile vermez ama bu sene 1 kasa ayva gonderdi". Abim bilmiyor ki, ben ayvayi anca migrosta falan goruyorum yilda bir iki kez. abim bilmiyor ki, ben onu cayin sigaranin yaninda seviyorum.
Ayni abimle Sali gunu t-shirtlerimizlen sirket bahcesinde yaptigimiz ogle yemegi sonrasi cay, sigara bulusmasinda bombayi patlatti. "Yegenim bu havalar boyle cok sicak ya simdi Aralik'in bilmem kacinda, kar topluyor hep ondan". Abi dedim ben de her zamanki gibi, "ben her sene bu sene ilk kez kim kar topluyor diyecek diye not alirim". "bu sene de izninle senin ismini ve goruslerini/ne zaman yagacagini not defterime imzanla alayim" dedim. Sagolsun kirmadi, bos bir defter verdim "aaa gercek defterim evde kalmis ama sen buna yaz ben bundan yirtar ona aktaririm"
Cuma sabahi yazdi adam nota, ismini yazdi, imzasini cakti. Imzasi hani 15 ay boyunca askerlik yapanlarin, yapacak hic bir sey bulamayip imza calistiklarindan, taklidi imkansizlardan.
Cuma sabah 10.00 da kar yagdi, actim deftere baktim lan. iki damla yas geldi gozumden, hemen o sayfayi scan ettim attim arsive. Yedigim ayva tatlilari geldi aklima. Abimi ben artik cay sigaranin yani sira zincir takilmis arabalarin lastiginde de seviyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder