Ne Baktın Gözüm

15 Aralık 2013 Pazar

TRT'de Kanun Çalan Küçük Kız

1987 nin teknik aksakligi ve bunaltici sicagini ayni bedende bulusturdunuz mu gencler hic? O bulusmayi sabahin 10:00 in yasayanlardansaniz TRT'de kanun calan kucuk kizi mutlaka taniyanlardansinizdir.
Anam mesela, bu aksakliklarin ekmegini yaz sicaginda harosa orguyle suveter orerken yemis bir insan olarak hastasiydi bu kizin. hep bana ornek gosterir, "it sipasi topun pesinde ayakkabi eskitecegine su kizin yarisi kadar kanun calsana" derdi.
ben de cagan irmak'la o yillarda altli ustlu oturdugumuz ve henuz husnu senlendirici "ah istanbul istanbul olali, höttürü böttürüüü buncaaaa kader" gamini kulaklarimiza daha serpmedigi icin, odama cekilir yorganimi basimin ustune cekip, kirtasiyeciden bugunun parasiyla 10 TL'ye aldigimiz boktan blog flutumle, gizli gizli kah Vivaldi'den Four Seasons'i kah da Ibrahim Tatlises'in o yillarin meshur sarkisi mavi mavi masmaviyi calar, kendimce efkar dagitir idim.
Netice itibariyle daha 1987 yilindaydik, imkanlar kisitliydi, mikasa top teknolojinin en son noktasiydi, back to the future bile cekileli 2 yil olmus, ucan kaykay "vay amina koyem" dedirten bas yapitti gonlumuzde.
Neyse efenim, aradan yillar gecti, musikisinas bir insan oldum ciktim, yeri geldi guns and roses ile kari kiza sarktim, yeri geldi burzumla sarktim, yeri geldi johan sebastian bach'tan ekmek yedim, yeri geldi kardes turkulerden, yeri geldi nirvanayla bozuk attim.
Simdi soyle bir geriye donup baktigimda, bu kanun calan kucuk kizi, yani Gulden Ozgediz'i yasitim olan milyonlarca karsi cinsim izlemis, dinlemis olsa da ortak payda da kesistirememisim. Hayat ne garip lan, yuksekce bir yere cikip Çinuçen Tanrıkorur diye bagirsam kimse donup bakmayacak.
Cok Onemli Not : Anami ziyarete gittigimde youtube da artik icat olduguna gore ,hazir daha da kapatilmamisken, bak diyecegim "ana". "yillarca bana rol model olarak gosterdigin kiz ne halde, kendisi anca trt4 lerde kabarik kisa yavrulayamamis teyze saciyla hala kanun timbirdatirken, begenmedigin evladin ben hem kiza gore daha uzun sacliyim, hem 4 enstruman caliyorum, hem de daha rahat perde asarim bu minyona gore" diyecegim. muhtemelen "rol model ne demek" diye soracak ama olsun bu kelimeyi futursuzca kullanacagim.

linki de vereyim de gorsel ogeler falan olsun akilda kalici bilgi ortamina ekmek bandiralim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder