Ne Baktın Gözüm

15 Aralık 2013 Pazar

"Turist Var" Yapmayalımcılık

Gecen haftalarin bir haftasonunda, ulan hep avrupa yakasinda mi serserilik yapacagiz, bu avrupailikler bizi araba sevdasinin bihruz'u yapar mi diyerekten son kadikoy vapurunun gisesine akbili basiverdim.
ara not : olm vapurlari komple degistirmisler lan, cillop olmus vapurlar. hatta aradan yil gecmis, halktan soyut soyut yasiyormusum, chp il baskani olmusum lan.
ara notun notu : vapurlar iyi olmus da, arka kisimda acayip motor sesi duyuluyor. buradan yetkililere izolasyon icin paket paket yumurta kolisi firlatiyorum.
Kisa bir deniz yolculugundan sonra karsiya gectim, gidecegim yere 15 esnafa adres sorma, 24 telefon gorusmesi ve 3 mesajlasma (1i de bonus cardttan geldi aslinda) sonrasinda ulastim.
Ortam, germenlerin tabiriyle wunderbar. karili kizli, calgili sazli bir kosk bahcesi. Populasyona egemen irkin da frenk/germen/anglosakson olmasi da sevke sevk katan bir enerji icecegi olarak beles votkanin uzerine sunuluyor.
Allahim, cok mutluyum, yasasin karsi, muthis lan, I love dudullu falan derken etraftaki komsular rahatsiz olmasin diye grup muzigi ev sahibi de ickileri etraftan toparlarken, 22:17 de kendimi "bi daha" "bi daha" diye bagiran kizlarin arasinda ziplarken buldum. Mamafih sevincimiz 22:30 da kursagimizda dugum dugum oldu.
Olsun dedim, karsi cok medeni, okuzluk bizde. Evde wii oynayacagina iki vapurluk once cikis yapsaydin simdiye frenk/germen terli nutella yiyordun.
Bu hayiflanmamin akabinde, grubun bir baska yerle geceyi devam ettirme karari ile tekrardan timsah yuruyusu ile golu kutlayan Volkan Sen sevimliligine geri dondum.
15 dakikada,karsililarin barlar sokagi dedigi aslinda bir semtin modern gorunumlu fakat ahsaptan bir barina gittik. Konsepti hic anlamadim. Sanki marmaristeyiz gibi ama bara cikip dansetmek yasak gibi. Olsundu, frenklerim/germenlerim/anglosaksonlarim mutluydu.
Ara bir not daha : Karsi medeni falan degil lan, yuzyilda bir gecerim karsiya her seferinde Rexx sinemasi sokaginda itismeler, kavgalar falan ki bu seferde de oldu.
Canli muzuk var deyip bizi bodrum katindaki gene full ahsapli, got kadar sahneli basik yere soktular. Bir an icin Ugur Dundar sahne alacak elinde bir hamambocegi ile "ulan icmeyin su pis yerlerde" diyecek sandim ama korkularim olmadi. Sahnedeki Avrupa sahnelerinden de ailecek severek takip ettigim Luxusdu.
Her sey cok guzel gidiyordu, sevisiyorduk Hande Yener mutlulugunda guzel guzel egleniyorken, lan ben bir sigara icem de gelem dememle etraftaki butun karsililarin zaten fosur fosur sigara ictiklerini farketmem bir oldu. bildigin hobbit evinde nargile icen guliverler gunu gibi olmus etraf. Bakkala sirf acayip sigara icerim imaji vermek icin "en uzun malboronuz bu paket mi" sakasini yapan ben bile sigara dumanindan rahatsizdim.
Cevremdekilere hocam disarda icin micin, desem de karsi tarafin serserisi oldugum icin kendimi zumrede sevdiremedim. Ayni uyariyi Luxus yaptiginda 3-5 sigara sondu. 20 dakika sonra o 3-5 sigara unutuldu 10-15 sigara daha yandi.
Bu sefer grup daha da sinirlendi. zira adamin suratinda 300 wattluk spotlar var, bagira bagira sarki cigiriyor, elinde de enstruman, ustune ustluk zipliyor. Usain Bolt 100 metre kosarken 1974 model Dodge kamyonun egsozunu solutmak gibi bir sey.
"Lan biz burda gotumuzu yirtiyoz siz sigara iciyorsunuz dumbelekler, o sigara sonecek yoksa biz sarki soylemeyiz" gibilerinden nazikce uyarilarda/nasihatlarde ve yer yer santajlarda bulunuldu. Ben de sigarasever olmama ragmen "Adam hakli beyler" diye bagirdim. "atensiyon simuple" dedim "ahtunk ahtunk bitte" dedim. Yancilik yaptim.
Bu duruma kayitsiz kalamayan ve muhtemelen tutkulu bir Esra Ceyhan izleyicisi oldugundan killandigim, cakirkeyf, gobekli ama mini elbiseli kiz kendini sahneye ativerdi. Grubun elinden mikrofonu kapip "arkadaslar aramizda turistler var ulkemizi cirkin gostermeyelim lutfen sigaralarimizi disarida icelim yabancilara ayip oluyor" dedi.
Iste o an anladim ki, canakkale 'ye cephane goturen kagnisini ceken elif'in torunu bu kiz degildi. ama bu kizin elife tek benzer yonu okuzleriyle kardes gibi yasamasiydi. Kizi sahneden indirdiklerinde hemen cemkirme ihtiyaci hissettim.
"Lan mal onlarin cigerleri pespembe de, bizim ki rengarengarengarenk mi duduk" anlamadi, ben de bir daha anlatma ihtiyaci gormedim.
Hala sigara icen 2-3 kisiyle de kavga ettikten sonra , ki bunlardan birisi sigara icmesini mekanin sahibini taniyorum aciklamasiyla yapip gozdagi vermeye calisti, ben de luxus'u taniyorum yanitiyla sittirolup gitti, yemisim lan karsiyi, medeni falan degil lan bunlar deyip ciktim gittim.
Yolda tek bufeden cok ucuz gida maddelerinden tukettik, bufeciyi avrupa yakasinda kazandigimiz paramizla dovduk. istakozlu sandvic nerdern buluruz, himalaya tuzu yok mu deyip eve gittik uyuduk.
2010/Eylul - Moda

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder