Ne Baktın Gözüm

15 Aralık 2013 Pazar

BRAD PITT DE BABA, BENIM BABAM DA BABA

bazenleri aile albumumuzu karistirmiyor degilim. aksine karistiriyorum ve hisleniyorum lan sayin okurlar.
bir babama bakiyorum hem gencligine hem de simdiki haline, diyorum ki benim babam neden bir brad pitt degil.hep o kenan evrenin suleyman demirelin yuzunden gecirilmis mealsiz yillar. babamin ilk renkli fotografini bile 1984-1985 diye tahminleyebiliyorum. ki ilk renkli fotografinda insan hafif kel olabilir mi a okurlar.
adamin en atletik fotografi 1964un 19 mayis gosterisi, hal boyle olunca kiyaslayamiyorum mukayese bile edemiyorum, brad pittle. terazinin bir kefesine babami koyuyorum bir kefesine bradi koymamla terazi kiriliveriyor. ister istemez sol yanagimda bir damla yas.
halbusem brad babam olaydi, mahallede acayip havam olurdu. benim babam senin babani dover diyaloguna girmeksizin babamin adeleli got resmini gosterir, uzerdim mahallenin fakir cocuklarini.
holivuttan eve donerken sarisin babam diye boynuna sarilir gomlek cebindeki sigaradan bir dal almaya calisirdim. iki ekmek bir hurriyet kafasiyla bakkalin cakkalin kapisinda surunen ben, sarisin babamin kasli kollariyla govdesinde bulusturdugu noktada bakkala cakkala havami basar ustten bakardim.
baba derdim, bana su fayt klabi bir daha anlatsana derdim, marla singer motor muydu diye tekrar tekrar sorar,filmin aslinda sistemin suratina cakilmis bir tokat oldugunun altini cizerek kasli ama entellektuel oldugumu da gostermek isterdim inceden. babamla bu beislerde hasbihal ederdim. tabiki diyalogumuz hic suphesiz teksas aksanli amerikan ingilizcesi olurdu.
14-15 yasinda kafadan kurt cobaine benzeyecegimden babamdan akustik cort gitar bir de genis kumsali olan karinin kizin bol oldugu bir yazlik almasini isterdim. bence kirmazdi beni. zira malibu falan epey bayik tatsiz tutsuz, terasta okeyin dondurmasina oynanmadigi bir semt gibi geliyor bana.
bayram namazina giderdik lan brad babamla, hemen imamin arkasinda saf tutturdum iyice nerede oldugumuz belli olsun diye. abdest alirken benim de az bucuk kasli kollarim olacagindan gomlegimi taaa dirsegime kadar sivazlar, katli kut kesilmis sacimi arkaya dogru attirirken mes ederdim basimi.
simdi aile albumunun sonuna geliyorum az biraz. en buyuk kotulugu sanirim yarin milyar insanin uvey anneye masturbasyon yaptigini dusunmek olurdu brad pitt babayken. lara croftlu mroftlu.
sirf o yuzden degil brad pitt,nicolas cage ya da hic bilemedin tom hanks bile olmasa. benim gotlu gobekli esmer babam daha iyiydi galiba lan.
simdi bu noktadan itibaren cola turca reklami girebilir. manevi duygularimizi igdis ederekten. bu sizin tercihinize kalmis ama ben olsam soyle bitirirdim.
ya da ben bu yaziyi babalar gununda babama mektup olarak atip prim de toplayabilirim, ya da mirastan da mahrum olabilirim. ayni fayt klap gibi lan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder