Ne Baktın Gözüm

15 Aralık 2013 Pazar

Should I Stay or Should I İsmail



Herkesin hayatinda mutlaka bir ismail olmustur. Simsicacik, insan asigi, esofmanli, gobek deligi pamuklu ismail. Ve herkesin hayatinda meme got ugruna ismaili sattigi, yalan soyledigi ve cagirmadigi gunler, geceler olmustur.
iste boyle bir gecenin baslangicinda kesikli kesikli caldi telefonum, arayan isyerinden uzun zamandir bakisilan findik popolu lale idi. arkadaslariyla eglenmeye cikmislar,ama onlar eve donmus ve lale eve bu kadar erken donmek istemediginden benim de kesin gelmem lazimmis.
duruma bodozlama atlarken, hemen dolapta zor gunler icin sakladigim kirmizi tuborglarima abandim. zira cok eglenceli gozukmek icin bir miktar icilmeliydi. dus, tras, parfum ot bok derken 25 dakikada o pespaye benden yumurta gibi oglan yaratmistim. tam evden cikarken, telefonum bu sefer uzun uzun caldi.
Arayan Ismaildi, "gelirken 7-8 bira alsana la" dedi o Corumlu aksaniyla. Hesapta ismaille butun gece PES oynayip, birbirimize gol ve goller attirip puan ve puanlar kazandiracaktik, Chelsea ile atak futbolu tercih edip, kanattan ortalarimizi Didier Drogba'nin kafasi ile bulusturacaktik.
Ama yapamadim. Ona delikanli gibi "olm ben kariya kiza gidiyorum, seni de sattim sikerim Drogba'yi" diyemedim. "Ismail" dedim davudi bir ses tonuyla "Halam cok hastaymis, onu gormeye gidiyorum, baska zaman geleyim" dedim.
Kocasi almanyaya giderken arkasindan bakiveren Hulya Avsar edasiyla "sen bilirsin kardesim" dedi en titrek sesiyle. Hemen kapattim telefonu zira duygusal vedalasmalar arkasina saklanan yalandan sevgi sozcukleri butun geceyi mahvedebilirdi.
Ismaili takside unutmaya calisirken, laleyi nasil etkileyebilirdimin planlari icerisindeydim. Planim her findik popoluya yapilmasi gereken cinsten rafine ve kadife dokunuslu olmaliydi. Once kirmizi sarap icip 1950lerin rock baladlari dinlenecek, ardindan da milonga gecesinde kirmizi sarabin ekmegi yenecekti.
laleyle o kizilkayalar'in onunde sarimsakli islak hamburger yerken bulustuk. biraz itici gelmisti ama belki cani cekmistir diyerek aklimin ismaille dolu olan tarafina attim. on tarafa findik popoyu getirdim.
"Lale" dedim 35 yil boyunca marsilyada ressamlik yapmis ispanyol gocmeni edasiyla, "Biraz kaliforniya merlot kavi deneyelim mi" diyerekten teklifimi ilettim. Lale "aa orasi yeni mi acildi, trance mi caliyor" diyerek ikinci tokati ense kokume patlatti.
"Sanirim, latife ediyorsun. Kaliforniya sarabi icelim mi? Merlot sever misin" sekinide teklifimi ayan beyan yinelerken kibarligimdan hic taviz vermedim. "Sarap benim basimi agritiyor" diye yanitladi ama yinede gittik.
Kadehinden ilk yudumu aldiginda, "bu ne boyle oksuruk surubuna katilmis surup gibi" yorumuyla 3. tokat damagimin tabanina sarapla birlikte yapisti. Lale geceye ucuna limon yapistirilmis miller ile devam etti. Uzun sure konusmadik, halbuki butun findik popolu kizlar sarap severdi.
Neden sonra sessizligi bozma ihtiyacimi gidermek icin "Edip Cansever'i begenir misin" diye sordum,ortaokullu yol yapan sivilceli cocuk masumlugunda. "Onu degil de Cem Karaca'yi dinliyorum" dedi. 4. tokat umdugumdan daha erken gelmisti. Can Yucel'i Petek Dincoz'un sevgilisi sanmasi an meselesiydi.
"Cok sakacisin" dedim. Guldu...Cemal Sureya'nin "y" sini nasil kaybettigini de anlattim,ayni masumiyetle ona da guldu. "O da cok sakaciymis" dedi. Mutemadiyen mal mal guluyordu ve o findik popo gittikce kavunlasiyordu. Hesap gecikmedi.
Sansimi milonga da tekrar denemeye kararliydim. Oraya da gittik.
Limon yapisik miller siparis etmekte gecikmedi.
"Tango arjantin genelevlerinden cikma bir danstir" klisesine sarilarak geceyi isitmaya calisiyordum ki "terbiyesiz" yanitini ve "kotu kelimeler kullanma" azarini yedim. Sirtini hizlaca donerek lavaboya gitti (ki aslinda hala tuvalete lavabo diyebilecek kadar naziktim).
Iste o an istemsiz olarak baktigim lalenin o findik poposunda corum otogarinda ankara otobusu bekleyen ismailin o surekli ishalliymis gibi duran yuzunu gordum. Popo dile gelmis, hatta yuze gelmis ismail olmus beni cagiriyordu. Konyagimdan bir yudum daha alip kadife elbiselerle danseden hanim teyzeleri seyredaldim.
Lale dondu, "aaa bu sarkiyi biliyorum, bizim nerminin dugunundeki grup calmisti" diyerek, kulture asinaligiyla sancho panchonun esseginin gotune milleri kacirmayi bildi. "lale" dedim umitsiz bir edip cansever ses tonuyla. "bunun adi la cumparsita, en unlu tango parcasidir". "ama ben bu sarkiyi cok severim" diyerek kendini dans eden ciftlerin ortasina atti. Artik elimde bir 1930larin Montevideo sokaklarinda direk dansi yapan Hande Yenerim vardi. Basimi one egip, bir yudum konyak daha icmeye calisirken konyak kadehinin icinde gene ismaili gordum. "Gel gel Drogba, Anelka" diye sayiklayan ismaili.
"Gidelim" dedim elinden tutup pistten cekistiriken Laleye. "Bu sefer senin sececegin bir yere gidelim" dedim.
Gittik,limon yapismis miller da hemen pesimizden geldi. "Bodruma da gittik beraaabeeer, istanbulda daaa yasadik" bizi karsiladi, "Sevenin ve bana katlananin"la devam ederken, lalenin elini saclarina goturmesi ve o saclari cok seksiymiscesine arkaya atarak dudak buzup gulmesi bana atilan son tokatti. Ve tahmin ettiginiz gibi o bakis bana tekila icip limon yediginde ici gidiklanan ismaili hatirlatti.
"Lale" dedim yeter ulan orospu cocuklari ses tonuyla ev partisini 1971 de basan Cuneyt Arkin ses tonuyla. "Ben gidiyorum". Lale "aaa nerye" dedi, 8 hap kafasi yasayan lady gaga saskinliginda. "eve" dedim. "Halam hasta, bekler". "Tuh bir iskembe corbasi icip gitseydik, bari" dedi Hincal Uluc duyarliligiyla. Kactim.
Eve geldim, salonun isigi yanikti, televiyonda national geographic 75. kusak zebralari anlatiyordu. Odama dogru ilerledim. Masanin uzerinde ordekcioglu 26cm capli tencere icinde tarhana corbasi ve 7-8 bira vardi. Yatagimdaki ise Ismaildi. Sizmisti.
"Olm ne yaptin" dedim kafasini yastiktan 10 santim kaldirarak "acikirsan yersin diye sana yemek getirdim, hastalik zor" dedi suratima tukure tukure. O kafayi omzuma yaslayip agladim, dakikalarca...
Sonra telefonumun mesaj sesi boldu hickiriklarimi. laleydi. "her sey icin tesekkurler " diye yazmis. "Ben de" diye yanitladim.
cok onemli not : bu yazi yazilirken meme got ugruna satilan yuz binlerce apis arasi kokan ismaillerden hic biri incitilmemistir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder